MAKING HARDCORE A THREAT AGAIN! UNTUK PALESTINA. <ENG + IND>

Featuring ‘Hardcore Punks for Palestine,’ a benefit show on 6/23/2024 put on by Brigade Semangka at Personal Horror. Bands: Drugged Assumption, Hear It!, Dissident, Flower Violence, Mental Block, Mass, Wolf Feet, Educate, B.O.P., and S.A.W.


Flower Violence. All photos by @jurnal.panggung

Terhitung 6 bulan Israel menginvasi Gaza dan terus memperluas sserangan nya pada daerah sekitarnya. Setidaknya 33.729 penduduk Palestina terbunuh yang 12.300 diantaranya adalah anak-anak dan lebih dari 76.371 mengalami luka-luka dan angka itu mungkin akan terus bertambah seiring dengan berjalan nya waktu. Di rafah, 610,000 anak-anak tinggal di pengungsian yang kurang layak. Di Gaza Utara, warga Palestina bertahan dengan hanya sedikit bahkan tanpa bahan makanan yang layak. Mereka terpaksa memakan pakan ternak seperti biji-bijian pakan burung.

It has been 6 months since Israel invaded Gaza and it continues to expand attacks to surrounding areas. At least 33,729 Palestinians have been killed, 12,300 of whom were children. More than 76,371 have been injured and that number continues to increase as time goes by. In Rafah, 610,000 children live in inadequate refugee camps. In North Gaza, Palestinians survive with little to no proper food. They are forced to eat food for animals such as bird feed grains.

Seperti halnya Punk yang lahir dari sebuah perlawanan, kami merasa penting dan perlu untuk “melakukan sesuatu” atas apa yang terjadi di Palestina. Dan ini adalah sebuah sikap semangat perlawanan dalam punk itu sendiri.

Just like Punk which was born from resistance, we feel it is important and necessary to “do something” about what is happening in Palestine. And this attitude of resistance is in the spirit of punk itself.

Kami akhirnya secara kolektif membuat sebuah gigs solidaritas. Untuk menghalang donasi dari setiap penjualan ticket gigs juga penjualan Merchandise yang didapat kami akan disalurkan ke Palestina melalui melalui MER-C Indonesia adalah sebuah lembaga humanitarian yang aktif bekerja di bidang kesehatan dan keberlangsungan hidup warga Palestina di pengungsian.

We finally collectively made a solidarity show. For donations from every concert ticket and merchandise sale obtained, we will channel it to Palestine through MER-C Indonesia, a humanitarian organization actively working for the health and survival of Palestinians in refugee camps.

Kami juga ingin membangun kesadaran publik akan apa yang terjadi di Palestina juga isu kemanusiaan lainnya. Kami memang belum bisa melakukan sesuatu hal yang besar secara langsung tetapi kami yakin sekecil apapun yang bisa kami lakukan mungkin bisa berdampak besar bagi mereka.

We also want to raise public awareness of what is happening in Palestine as well as other humanitarian issues. We can’t do anything big directly yet, but we believe that the little we can do can make an impact.

A fan takes the mic during DISSIDENT.
Hear It!

-Agid Antaris.
@jurnal.panggung
Surabaya, Indonesia.

Author

By Hector Zaldivar

Professional magician. @hexzald

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *